Az 5 elem módszere | Lakberendezés

, , No Comments

Ma felébredve hatalmas nagy kényszert éreztem arra, hogy átrendezzem a szobámat (néha megesik). Évek óta nem vagyok kibékülve vele. Mindig van valami bajom. Legutóbb kevés volt a helye, így addig tologattam a dolgokat, amire pont jó lett. Most azt vettem észre, hogy ellepnek a kinyomtatott papírlapok, és teljesen káosz az egész.

Elhatároztam, hogy rendszerezni fogok mindent. Továbbá némiképp egy kis rendszerességet hozok az életembe. Ezt pedig az amerikai filmekből és sorozatokból is jól ismert, nem csak lakberendezésre alkalmazott, Feng shui-jal teszem meg.


A Feng shui is az egyensúlyt és a harmóniát keresi. Amikor alkalmazzuk az otthonunkban, a harmóniát igyekszünk megteremteni. Legfontosabb eleme talán az, hogy az embert a természet szerves részének tekinti.


Az öt elem fontossága: 

Legegyszerűbb módszert választottam. Az öt elem módszer szerint környezetünkben található tárgyak valamelyik elemmel tartanak kapcsolatot. Ennek célja, hogy kellemesebben érezzük magunkat a szobában. 
Addig kell ügyeskedni, míg a következő öt elem egyenlő arányba nem kerül a szobánkban.


TŰZ

  • Ez többnyire vörös színt, gyapjút, szőrmét, bőr vagy csont tárgyat takar. Idetartoznak még a lámpák, a gyertyák és napfény
Mit csináltam?:
  1. Kidobtam a fehér gyertyáimat, és helyettük vöröset szereztem be. Sokkal jobban mutatnak, bár a szobám színéhez nem igazán mennek.  
  2. Elhúztam a függönyeimet, hogy az a minimális  napfény is be tudjon jönni az ablakon, ezzel melegítve a szobámat.
  3. Vettem két vörös színű párnát az ágyamra. 


FA: 

  • Alapvető dolgokat tekintve a fa bútorok, a lambéria, parketta ebbe a kategóriába sorolható. Továbbá a növényi textil, a virágmintás anyagok, a tájképek és bármilyen függőleges csík is ebbe a kategóriába tartozik. Színek tekintetében a kék és a zöld a domináns.
Mit csináltam?:
  1. Körülnéztem, és megállapítottam, hogy nálam a fa elem igencsak domináns. Kezdve azzal, hogy kék színű a szobám, folytatva az íróasztalommal, a két könyvespolcommal és végül egy hatalmas nagy szekrény is van bent, amiből az ágyam nyílik.
  2. Rendszereztem a könyveimet, és ami már régóta csak porosodott, azt beleraktam hatalmas nagy dobozokba, és felvittem a padlásra, vagy éppen felraktam a rukkolára, hogy pontokért eladjam őket. Az üresen maradt könyvespolcot feltettem a jofogas.hu-ra, és kivittem a garázsba.
  3. Ültettem egy kis búzát, hogy legyen valami zöld és élő is a szobámba. 

    FÖLD:

    • A cserép, kerámia és a földszínek azok, amiket ez az elem meghatároz. A sárga szín és a sivatagot ábrázoló képek is jól jöhetnek. Valamint ezt az elemet erősíti a négyzet és a lapos felületek is. 
    Mit csináltam?:
    1. Bevallom ezzel az elemmel bíbelődtem a legtöbbet. Szinte semmi földet jelképező dolgom nem volt. Így elsősorban ránéztem a könyvespolcomra, és előre pakoltam az összes sárga illetve földszínű könyvemet. 
    2. Az előbb említett búzának pedig egy rendes cserepes tartót választottam a fehér színű IKEÁS helyett.
    3. A két piros párna mellé, beszereztem egy szép sárga, virágmintás ágyneműt, hogy mind a fa elemet is erősítsem.

    FÉM:
    • Természetesen idetartoznak a fémtárgyak, a , a szikla, a márvány, a gránit. Egyszóval minden, ami a szilárdságra utal. De a fémet erősítik a kristályok, az ékszerek és a féldrágakövek is. Ennek az elemnek a színe a fehér, ami a kínai kultúrában nem túl szerencsés. Ugyanis a halált szimbolizálja. Jöhet még bármilyen kör vagy ovális alakú dolgok. Végül pedig a kő szobrok is.
    Mit csináltam?:

    1. Beszereztem egy akváriumot, amibe színes köveket raktam. 
    2. Vettem egy ékszertartót, és ráaggasztottam a nyakláncaimat. 
    3. A gyertyatartókat teleraktam kristályokkal.
    4. Továbbá gondolkozom egy kép beszerzésén is, de odáig még nem jutottam.

      VÍZ:
      • Jó hír, hogy a fémnél használt kristályok, a vizet is erősítik. Hálószobába ugyan nem ajánlatos a csobogó, de a kertben mindenképpen jól mutathat, és az elem hatását igencsak megdobja. Ugyanígy az akváriumok is, még azok is, amikben nincsenek halak vagy víz. Az üveg, és vele együtt a tükör is fontos. Utóbbinál arra kell figyelni, hogy az ágyban feküdve semmiképpen ne lássunk rá a tükörképünkre. Az aszimmetrikus alakzatokkal is jót teszünk. Valamint a mélykék és a koromfekete színek tartoznak ide.
      Mit csináltam?:
      1. Mivel akváriumom is kristályom is már volt, ezért örültem, hogy ezeket sikerült beszereznem. 
      2. Áttettem a tükrömet, olyan helyre, ami a fenti leírásoknak megfelelő. 
      3. Az íróasztalomra újra visszatettem az üveg védőd. Praktikus is és az elemet is erősíti. 



      És mindenekelőtt a legfontosabb: RENDET TETTEM, HOGY A CHI SZABADON ÁRAMOLHASSON. 

        0 megjegyzés:

        Megjegyzés küldése